Måndag

Fyy tusan jag åkte igår med Malin till hennes släkt privata landställe! Hhaha de där lät helt förfärat men saken var den att de spöka!! Ni som inte tror på andar kan ju sluta läsa.. Ska berätta från början till slut.
När vi kom till Elgudden så såg jag ett stor timmer hus och tre små, såg urgulligt ut och va de också. Men sen fick jag vetta vart vi skulle sova! De var på ett loft som kallas vinterloftet, men så till saken. Malin har ju växt upp där så hon visade mig upp. Vi klättrade upp för en stege till de lilla rummet, där vi skulle sova över natten. Jag tyckte de såg läskigt ut, eftersom jag brukar titta mycket på skräckfilmer så va jag extra rädd haha. Såg exat ut som på en skräckis, men de sa jag iinte till min väninna förens dagen efter allt hänt. Vi packade upp alla våra saker och och gick ner, hon skulle visa mig runt på gården. Jag som inte gillar ute dass!! Malin sa att de va ett superfräscht ute dass, så jag tyckte hon skulle få bevisa det. Vi gick ner och tittade och det såg väldigt välordnat och mysit ut men lukten, den va den samma haha.. Är lite känsligt för sånt tror Malin tycker de är lite kul. Eller hon påpekar det ofta iallfall haha. Efter den lilla turen gick vi och plocka hallon till våran efterrätt. Den blev super mumsig med blåbär,hallon och mjölk med en lite del socker. Sen tog vi det lilla lungna spelade kort och hade trevligt. Jag såg att malin höll på att slockna så tvingade Malin att spela vänd 10 en gång till så att vi kunde borsta tänderna och gå till sängs efter det. När vi krupit upp på loftet och hoppat ner i varsin säng, i varsin ände av rummet och sagt godnatt. Efter 30 minuters tysnad så fick jag ett sms, vakna till och skulle titta på mobilen när jag hör att de kanckar. jag flinar bara titt och antar att Malin inte tyckte omm att jag fick sms. Men i samma ögonblick som jag lägger ner mobilen igen så knackar de igen. Då frågar jag lite undrande. 

 Jag: Malin va de du?!
Malin: Nej de va de inte!
Jag: men, sluta de är inge kul! Va det du??
Malin: Neeej de va inte jag
Jag: Sluta skämta de är inge roligt!
Malin: De är inte jag, ja lovar!

Då blev både malin och jag lite skitnödiga!!! Och vi låg i varsin ände av rummet tror du inte man fick panik eller?! Malin trodde jag sa så bara för att skrämmas men så va de tamme tusan inte! Så hon skrek spring hit finns ju  två sängar här, jag skrek att jag inte vågade. Fanns ju ingen el där så hon sa att hon tände ficklampan så jag fick springa. Jag ska säga att jag sprang fårt som attan. Efter de händelsen va vi skiträdda  rent ut sagt, men jag somna tillslut iallfall. Men de hade tydligen inte Malin gjort för hon låg och va kissnödig men hon ville inte väcka mig. Dessutom hade nått petat på henne så hon va extra uppjagad. Men dagen efter fick jag veta att henne mormor som bott där va död och att hon inte gillade mobiler, för att de va överflödigt. Så vi tror att de va hon som hälsapå på natten! Vistelsen gjorde de ju inte bättre att jag har glömmt ett på älskvärda skor där!!! Vill inte åka tillbaka direkt haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0